הגשה ביד פתוחה

הגשה ביד פתוחה

טניס שולחן בכינויו פינג פונג, נולד באנגליה כגרסה ביתית של בני מעמד האצולה למשחק הטניס בסוף המאה ה-19. לרוב הוא שוחק בשעות שלאחר ארוחת הערב להנאה בלבד. כלי המשחק הראשונים היו ספרים ששימשו רשת והמחבטים היו ספרים או מכסה של קופסת סיגרים. הכדור היה כדור גולף או פקק של בקבוק שמפניה. אכן כן כל אביזרי המשחק היו מסמלי האצולה הבריטית ובהתאם לכך החבטה הראשונה נקראת הגשה ביד פתוחה. כיהה לבריטים, בזמן היכרות הנימוס מחייב להגיש יד פתוחה ללחיצת יד.

 

בעקבות העלייה בפופולריות המשחק התפתחה והשתכללה תעשיית אביזרי המשחק והפינג פונג הפך למשחק תחרותי בינלאומי עד כדי כך שבשנת 1971 במסגרת אליפות העולם לטניס שולחן ביפן, גרם המשחק שנערך בין נבחרות סין וארצות הברית להתקרבות בין המדינות שאחד מסממניה היה ביקור נשיא ארצות הברית ניקסון בסין. מדיניות ההגשה ביד פתוחה היא אחת מהתובנות אותם רוכש הילד בחוג פונג –פונג. היא נכונה לא רק למשחק כי אם גם לחיים עצמם. תמיד יש לבוא בידיים נקיות. השחקן שפותח את משחק הפינג פונג מגיש את הכדור, הוא מתחיל כשהוא עומד עם הכדור ביד פתוחה ,זורק את הכדור ישר למעלה ללא סיבוב וכשהכדור יורד הוא מכה את מכת הפתיחה. בהגשה הכדור חייב להיות מאחורי קו הקצה של שולחן הפינג פונג ומעל גובה פניו של השחקן. השחקן המגיש לא יכול להסתיר את הכדור בגופו והוא חייב לתת ליריב ולשופט קשר עין עם הכדור.

 

החל מאולימפיאדת סיאול (1988) טניס השולחן הוא משחק אולימפי. בישראל מקיים "איגוד טניס השולחן בישראל" את תחרות אליפות ישראל בה לוקחים חלק כל שחקני הענף הפעילים, מילדים ועד בוגרים. חוג פינג פונג פועל במקומות רבים בארץ והתחום צובר תאוצה יותר ויותר. ילדים רבים נהנים מאוד לאחוז במטקה ולחבוט קלות בכדור כדי שיגיע לצד השני של השולחן- ולפיכך. חוג הפינג פונג מהווה מסגרת חברתית לילדכם הם לומדים להגיש לחבר וליריב את החבטה ביד פתוחה ובכך רוכשים ערכים של שקיפות, הוגנות יושר ויושרה. בנוסף, יכולות הריכוז של הילדים ישתפרו, שרירי הידיים והרגלים יתחזקו וכן יכולת התגובה המהירה.


כשהומצא הפינג פונג על ידי הברטים הם היו אימפריה. היום סין הופכת למעצמה עולמית  ולגורם משמעותי ביותר בעולם הגלובלי. בפינג פונג היא כבר מזמן מובילה ושולטת. ארבעים מיליוני שחקני פינג פונג רשומים בסין ( פי אלף מאשר בארצות הברית) ופינג פונג הוא הספורט הלאומי בסין. משם מגיעים כמעט כל החידושים הטקטיים או הטכניים במשחק. אם אתם רואים את עתידו של ילדכם כאיש עסקים בינלאומי, כיזם או משקיע. כדיפלומט ומדינאי שייצג את ישראל בעולם, הידע והיכרות עם  משחק הפינג פונג יכול לתרום לו רבות במזרח הרחוק בכלל ובסין בפרט. הפינג פונג יהיה עבורו כהגשת יד פתוחה להיכרות וליצירת אמון ומכאן להצלחה.


Notice: Undefined variable: sorting in /var/www/vhosts/hoogim.co.il/httpdocs/classes/article.php on line 17

מידע נוסף: